L’EQUÍVOC MORAL: EDUCACIÓ COMPETENCIAL NO ÉS EDUCACIÓ INTEGRAL

Cap el 1942 al Manhattan Project hi treballaven 140.000 persones investigadores molt competents en seu àmbit. Només 400 d’elles tenien comprensió de tot el procés i objectiu final del mateix. La resta només desenvolupava una funció tècnica instrumental.

Moltes de les 139.600 que no tenien coneixement integral de l’objectiu finalista patiren greus processos depressius veient els resultats del seu treball competencial sobre les poblacions d’Hiroshima i Nagasaki.

L’humanisme i la moral són marginades en els processos d’educació competencial. Les emocions hi són emprades per cobrir l’epidermis d’aquesta pregona immoralitat i els seus estralls psicològics entre les persones.

L’educació Integral implicita el coneixement i comprensió holístic de l’entorn i el context amb l’objectiu de la participació activa de l’individu com a part intrínseca del mateix i de manera democràtica i directa tant des del biaix tècnic com humanista, social i moral.

Deixa un comentari